تبلیغات
منتظــــــــــــریار

دعای روز های ماه مبارک رمضان

تاریخ ارسال : جمعه 29 خرداد 1394 07:31 ب.ظ | نویسنده : منتظریـــار

اشعار زیبا ماه مبارک رمضان

 شعر ماه رمضان, شعر درباره ماه رمضان

 

(ماه استغفار)

سلامم بر تو ای ماه شریف و ماه بی همتا

درودم بر تو ای ماه عزیز خالق یکتا

سلامم بر تو ای ماه دعا ای ماه آمرزش

درودم بر تو ای ماه ثنا ای ماه آمرزش

سلامم بر تو ای ماه ورع ای ماه استغفار

درودم بر تو ای ماه نماز و ماه استغفار

سلامم بر تو ای ماه فضیلت ماه آزادی

درودم بر تو ای ماه عزیمت ای مه شادی

سلام بر تو ای ماه هدایت ای مه ایمان

درودم برتو ای ماه عنایت ای مه سبحان

سلامم بر تو ای ماه تلاوت ای مه فرقان

درودم بر تو ماه شهادت ای مه قرآن

سلامم بر تو ای ماه مبارک ماه وعظ و پند

درودم بر تو ای ماه سالک ای مه پیوند

سلامم بر تو ای ماه ولایت ای مه والا

درودم بر تو ای ماه سعادت ای مه رعنا

 ادامه متن در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

تاریخ ارسال : پنجشنبه 28 خرداد 1394 07:43 ب.ظ | نویسنده : منتظریـــار

نرم افزار پیدای پنهان

نرم افزار پیدای پنهان مناسبت نیمه شعبان  تهیه و به صورت هدیه ای ناقابل برای منتظران و ارادتمندان حضرت مهدی ارواحناه فداء تقدیم می گردد.

این نرم افزار شامل بخش هائی زیر می باشد:

۱- مطلب خواندنی در موضوع غیبت، انتظار، غدیر و ارتباط آن با امام  زمان علیه السلام و …

۲- نگارخانه که شامل تصاویر بسیارزیبا برای استفاده به عنوان پوستر،کارت تبریک، پس زمینه کامپیوتر و ...

۳- ادعیه مربوط به حضرت ولی عصر علیه السلام

۴- نمایشنامه های مرتبط با موضوع مهدویت

حجم نرم افزار ۵۷ مگابایت می باشد که از طریق لینک زیر می توانید دانلود نمائید.

دانلود نرم افزار

از

در صورت امکان با پر کردن بخش” فرستادن دیدگاه”  نظر خود درخصوص این نرم افزار و مطالب سایت بیان فرمائید.

تاریخ ارسال : شنبه 23 خرداد 1394 09:08 ق.ظ | نویسنده : منتظریـــار

آیا موقع گناه، امام زمان(عج) ناظر اعمال ما می‌باشند؟


http://sb313.ir/uploads/sb313ir/53496%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%88%D8%AF-%D8%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86.jpg

از طرفی، نبی مكرّم اسلام صلی الله علیه و آله شاهد و گواه امت است:  (یا أیها النبی إنا ارسلناك شاهداً )؛(2) و «فكیف إذا جئنا من كل أمه بشهید و جئنا بك علی هۆلاء شهیداً؛ حال آنان چگونه است آن روز كه برای هر امت، گواهی بر اعمالشان می طلبیم و تو را گواه بر اعمال آنان قرار خواهیم داد؟».(3)

مرحوم علامه  طباطبایی در تفسیر المیزان می گوید: هر عملی كه انسان انجام می دهد، از خیر یا شر، خدا و رسولش و مۆمنان، حقیقت عمل خیر یا عمل شر را مشاهده می كند؛(4)

منظور از «مۆمنون» در آیه 105 از سوره ی توبه، امامان علیهم السلام هستند. یعقوب بن شعیب گوید: از امام صادق علیه السلام دربارة این آیه پرسیدم. فرمود: «مۆمنان، امامان هستند».(5) پس اعمال انسانی، از خیر و شر، به رسول خدا و امامان علیهم السلام عرضه می شود. ابوبصیر از امام صادق علیه السلام نقل می كند:

در هر بامداد، كردار بندگان نیكوكار و فاسق بر رسول خدا صلی الله علیه و آله عرضه می شود؛ پس بر حذر باشید از كردار ناشایست. همین است معنای قول خدای تعالی «قل اعملوا فسیری الله علیكم و رسوله …‌».(6)


ادامه متن در ادامه مطلب....

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : شنبه 23 خرداد 1394 09:04 ق.ظ | نویسنده : منتظریـــار

مسئله موعود، فلسفه‌ای رو به آینده 2


http://s3.picofile.com/file/8193274718/%DB%8C%D8%A7_%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD_%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C.jpg
بشارت‌ها و اشارت‌ها که درباره موعود و ظهور منجی و عدل‌گستر جهانی‌، در منابع ادیان آسمانی و دیگر آثار حکمای قدیم‌، رسیده است پیوسته به‌دنبال تبیین افق انتظار به‌عنوان فلسفه‌ای رو به آینده جهت تحقق آرمان‌های انسانی و الهی بوده است.

«اصولاً فتوریسم، یعنی اعتقاد به دوره آخر‌الزمان‌. انتظار ظهور منجی‌، عقیده‌ای است که در کیش‌های آسمانی یهودیت (‌جودایسم‌)‌، زردشتی (زواستریانیسم)، مسیحیت ( در سه مذهب عمده آن کاتولیک، پروتستان و ارتدوکس ) و مدعیان نبوت عموماً و دین مقدس اسلام خصوصاً‌، به مثابه یک اصل مسلم قبول شده است و درباره آن در مباحث تئوریک مذاهب آسمانی‌، رشته تئولوژی بیبلیکال‌، کاملاً شرح و بسط داده شده است.‌» 1

در برخی از آیات قرآن کریم تصریح شده است که بشارت در کتب انبیای گذشته نیز آمده است. از جمله در آیه شریفه می‌فرمایند‌:

«و لقد کتبنا فی‌الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» 2 

ما به حقیقت در کتاب زبور ( داود ) این بشارت عظیم را ثبت نموده‌ایم که در آینده‌، وراثت و حکومت تمامی عالم انسانی ویژه بندگان برگزیده و درستکار خواهد بود.


ادامه متن در ادامه مطلب...

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : جمعه 22 خرداد 1394 11:52 ق.ظ | نویسنده : منتظریـــار

مسئله موعود، فلسفه‌ای رو به آینده


                      http://s6.picofile.com/file/8193274168/24820163164827588233956474772002551227.jpg

مسئله انتظار و موعود، در طول تاریخ بشریت و تاریخ ادیان الهی، از روزگاران بس قدیم مطرح بوده است. در این میان اقوام و ادیان الهی طرح مسئله «موعود» را به فراخور درک، بینش اجتماعی، ‌معلومات و خصوصاً از زاویه دیدی که این بشارت‌ها و انتظار موعودها تعبیرهای متناسب با فرهنگ و مقتضیات زمان خود باشد، وعده می‌داده‌اند.

این بشارت‌ها و اشارت‌ها در میان پیامبران بزرگ الهی از عمق و وسعت فرهنگی بیشتری برخوردار بوده است و از رهگذر فرهنگ وعده‌ها و بشارت‌ها در ذهنیت تاریخی و عینیت اجتماعی هر یک از امت‌ها، موعودی مورد انتظار با فلسفه‌ای رو به آینده شکل می‌یافته است.

بشارت‌ها و اشارت‌ها که درباره موعود و ظهور منجی و عدل‌گستر جهانی‌، در منابع ادیان آسمانی و دیگر آثار حکمای قدیم‌، رسیده است پیوسته به‌دنبال تبیین افق انتظار به‌عنوان فلسفه‌ای رو به آینده جهت تحقق آرمان‌های انسانی و الهی بوده است.


ادامه متن در ادامه مطلب...









ادامه مطلب

تاریخ ارسال : جمعه 22 خرداد 1394 11:46 ق.ظ | نویسنده : منتظریـــار

نادرستی تشکیک در «مهدویت»


                       http://s3.picofile.com/file/8193142526/emam_zaman_mahdi_wallpaper_15.jpg

مفهوم موعود و منجی یکی از اصلی‌ترین مباحث در مجموعه ادیان آسمانی محسوب می‌شود. این مولفه، حتی در دیگر ادیان نیز به شکل‌های گوناگونی بیان شده است و حکایت از نجات‌دهنده‌ای دارد که بشر را از چنگال ظلم و ستم رهانیده، انسان را به‌ سوی حقیقت راستین وجودی‌اش هدایت می‌کند.[1] اما در حوزه اسلامی اعتقاد به «مهدویت» نمود دیگری دارد و همه فرق اسلامی به موضوع مهدویت معتقدند؛ چرا که احادیث باب مهدویت آن‌قدر زیاد هستند که در تواتر آن هیچ خدشه‌ای وارد نمی‌شود و حتی مغرض‌ترین افراد وهابی نسبت به شیعه نیز به تواترش اعتراف نموده و بدان اذعان دارد.
«بن‌باز» مفتی معروف وهابیت در این باره می‌گوید: «امر مهدی(علیه السلام) امری معلوم بوده و احادیث آن مستفیض بلکه متواتر بوده و همه اهل علم حکم به تواتر آن را بیان کرده‌اند ... احادیث آن بعلت کثرت طرق روایت آن دارای تواتر معنوی می‌باشد و اختلاف در روات و الفاظ دلالت بر آن دارد که امر آن شخص موعود ، ثابت اشت و خروج او حق می‌باشد».[2]

ادامه متن در ادامه مطلب...


تاریخ ارسال : پنجشنبه 21 خرداد 1394 12:55 ب.ظ | نویسنده : منتظریـــار

نشانه‌های ظـهور‌ مـنجی در آئین یهود و اسلام


                   http://s6.picofile.com/file/8193136526/n00239058_r_b_022.jpg

معرفی موعود آخرین دوران زندگی بشر امری است که از دیرباز ادیان و مکاتب مختلف به آن اهتمام ورزیده‌اند. دیدگاه‌های مشترک ادیان درباره منجی آخرالزمان از قرار زیر است:
1. وعده بشارت ظهور؛
2. شخصیت والا و منتخب منجی؛
3. حکومت جهانی؛
4. برقراری صلح و عدالت و شکست بساط ظلم؛
5. وارثان زمین شدن صالحان و مظلومان.

علائم و زمان‌ ظـهور‌ مـنجی مـوعود در آئین یهود و شباهات آن با اسلام:
مساله منجی موعود در آئین یهـود تـا آن‌جا مورد توجّه‌ قرار‌ گرفته‌ است كه حتی به علائم ظهور این منجی موعود اشاراتی شده است‌ از‌ جمله این که در دوره‌ای كه موعود ظهور می‌كند، جـوانان بـه پیران بـی احترامی‌ كرده‌ و آن‌ها را خجالت خواهند داد. فرزند از پدر خود حـیا نـمی‌كند. محل‌ تحصیل‌ و مطالعه به اماكن فساد مبدّل شده؛ دانش‌ دبیران‌ فاسد‌ خواهد گشت و كسانی كه از خطا كردن‌ بترسند‌ منفور خـواهند بـود.[1]
دسـت‌ها به خون و انگشت‌ها به شرارت آلوده است. انصاف‌ از‌ آدمیان دور شده و عـدالت با‌ آنان‌ فاصله گرفته‌ است‌. گناهان‌ فزونی گرفته و خطاها بسیار شده است‌ و علیه‌ آنان گواهی می‌دهد.[2]

ادامه متن در ادامه مطلب...

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : پنجشنبه 21 خرداد 1394 12:46 ب.ظ | نویسنده : منتظریـــار

"مهدویت" در گفتار امام هادی


http://s3.picofile.com/file/8192786968/21943.jpg

رهروان ولایت ـ در این عصر و زمان مهم‌ترین اندیشه؛ اندیشه مهدویت است که تمامی مسلمین جهان به انتظار نشسته‌اند تا منجی عالم بشریت، از راه برسد و جهان را پر از عدل و داد کند. اما در این مجال به این مساله می‌پردازیم که ایا امام هادی(علیه‌السلام) هم با آن همه خفقان که در زمان خویش داشتند در مورد مهدویت و نجات مسلمین جهان سخنی به میان آورده‌اند یا نه؟

وقتی که در گفتار و روایات این امام هُمام(علیه‌السلام)  دقت کنیم، خواهیم دید که این اندیشه به وضوح و روشنی به چشم می‌خورد؛ ایشان در گوشه و کنار با یاران و اصحاب از این اندیشه سخن به میان آورده، و از نشانه‌ها و علائم ظهور و غیبت برای اصحاب سخن گفته است.

در زمان امامت امام هادی(علیه‌السلام) مساله ولایت و تفکر مهدویت، بیشتر بروز و ظهور پیدا کرده بود و این مساله اختصاص به شیعیان علوی هم نداشت، بلکه حتی عباسیان هم روایت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌واله) را شنیده بودند که ائمه و جانشینان بعد از پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌واله)  دوازده نفر هستند، و می‌دانستند از امیرالمومنین(علیه‌السلام) شروع می‌شوند و به حضرت قائم(عج‌الله‌تعالی‌فرجه) ختم می‌شود.[1] این مساله باعث شده بود که عباسیان در این اندیشه و تفکر باشند و برای نجات سلطنت خود دست به هر کاری بزنند و از طرفی امام هادی(علیه‌السلام) هم این مسئولیت خطیر را در بهترین موقیت‌ها برای اصحاب و یارانشان بیان می‌فرمودند.


ادامه متن در ادامه مطلب...



ادامه مطلب

تاریخ ارسال : سه شنبه 19 خرداد 1394 11:36 ق.ظ | نویسنده : منتظریـــار

«مهدویت» در کلام امام حسین

http://s6.picofile.com/file/8192782384/1344608199.jpg

هر چند در زمان امام حسین(علیه‌السلام) به جهت حاکم بودن فضای امنیتی و اختناق شدیدی که از سوی دستگاه اموی اعمال می‌شد، از آن حضرت روایات چندانی(نسبت به دیگر ائمه) نقل نشده است، اما در عین حال روایاتی در زمینه‌های مختلف اخلاقی، فقهی، کلامی و... از آن حضرت در کتب روایی آمده است. در احادیث اعتقادی آن حضرت به مساله «مهدویت» توجه ویژه شده و به ابعاد مختلف این مساله پرداخته است. اینک برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم:

نسب حضرت مهدی(عجل‌الله‌فرجه‌الشریف)
امام حسین(علیه‌السلام) بارها حضرت مهدی(علیه‌السلام) را نهمین امام از نسل خود معرفی کرده است. آن حضرت در پاسخ شخصی که از تعداد ائمه سوال کرد، عدد ائمه را با عدد نقباء بنی اسرائیل یکی دانست. و پس از آن به درخواست آن شخص نام تک تک آن‌ها را ذکر کرد، تا این‌که به نام امام زمان(علیه‌السلام) رسید، فرمود: «بعد از او(امام عسکری(علیه‌السلام)) فرزندش خلیفه و جانشین او مهدی(عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) است که فرزند نهم من است». او در موارد دیگری نیز به این حقیقت که امام مهدی(علیه‌السلام) از نسل او است اشاره می‌کند. آن حضرت می‌فرماید: «نهمین فرزندم، قائم ما اهل بیت(علیهم‌السلام) است».[۱]


ادامه متن در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

تاریخ ارسال : سه شنبه 19 خرداد 1394 11:24 ق.ظ | نویسنده : منتظریـــار
کل صفحات :3
1
2
3